2013-09-07

Mitt glamorösa liv

I torsdags skulle jag på galej. Ett av energiföretagen skulle fira jubileum och de bjöd på tillställning med klädkod "abendgarderobe", vilket innebär cocktailklänning för damer. Nu vet jag ju hur de andra nissarna, för det är mest män, brukar vara klädda, så jag tog på mig långbyxor med fin överdel istället. Det blev på lagom nivå.

Middagen var på ett jättefint ställe, Kursalon im Stadtpark, googla så får ni se. Väldigt god mat var det också. Eller det tror jag i alla fall. Det var buffé och jag hann aldrig fram till huvudrätten, för det var så många människor att prata med hela tiden.
 
Lite smolk i glädjebägaren dock när jag upptäckte en råtta i trädgården. Den var stor som en liten hund, men jag hade druckit lite rödvin så jag kunde fortsätta att andas. Hade jag varit helt nykter (om jag hade hunnit äta litet mer) hade jag nog fått andas i en påse, eftersom jag är så otroligt rädd för möss, råttor och fladdermöss. Det sistnämnda finns det också mycket av här, ibland är det bra att inte titta så noga på fåglarna vid skymningssnåret.

Hur som helst så hade jag tänkt att ta tillfället i akt och sminka mig lite mer än vanligt. Jag menar, puder och maskara är ju fint, men lite ögonskugga, läppstift, eller bara en sån sak som en ögonfransböjare kan ju inte skada. Efter att ha letat en stund i badrummet fick jag konstatera att sakerna fanns nog inte där. Efter att ha konfererat med maken kom vi fram till att de "utöver-vardags-attiraljerna" nog fanns i källaren.
 
Behöver jag säga att vi flyttade in i februari? 
 
2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar