2013-07-31

Jag far nog sa lite extra ocksa

Frun i huset mitt emot oss är en vän person, ganska lagmäld och generellt sett positiv i sin utstralning. Hennes yngste son är 2 manader yngre än Linn och hon helammar honom fortfarande. Han var mindre än Linn när han föddes, nu är han ganska mycket större. Patagligt större. En san där riktig tjockisbebis med goa valkar som man nästan inte kan lata bli att ta pa för de ser sa gosiga ut.
 
Igar stod vi och pratade och jag nämde att han ser sa gosig ut, medan grannfrun uttryckte sin oro över att han kommer att förbli överviktig resten av livet. Kanske skulle jag da inte ha sagt att han skulle kunna bli sumobrottare. När hon da invände att de inte bor i Japan, sa skulle jag kanske inte ha sagt att man maste stödja sitt barns talanger.
 
Idag var de inte ute när jag kom hem fran jobbet.
 
I Österrike använder man gärna uttrycket "Gras drüber wachsen lassen", alltsa lata gräset växa över det hela, tills det är glömt. Kanske att jag inte ska plocka fram gräsklipparen förräns fram till nästa sommar... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar