2013-08-05

Högst oklart

När Linn var nyfödd hände det att hon sov 5 till 6 timmar pa raken pa natten, utan att vakna för mat däremellan. Sedan hände det nagot och hon ville mumsa pa mamma varannan timme. Jag föredrog det första systemet, även om det blev en och annan mjölksjö när jag inte hade vadderat ordentligt. (Tänk vad man kan använda uppklippta sjukhustrosor till mycket...)
 
Efter jag började jobba har hon fatt en del ersättning och tanken är väl att jag ska dra ner pa amningen, sa hon har fatt en och annan flaska pa nätterna ocksa. Det har inte verkat som om det hade nagon förlängningseffekt pa sömnen. Hon har vaknat varannan, var tredje timme varje natt och jag har tänkt att hon nog behöver närheten. Det kan man ju inte vara missnöjd med, jag tänker att om tio ar vill hon nog vara sa langt fran mamma som det bara gar, sa man far ju passa pa nu. Dessutom är jag borta tillräckligt länge om dagarna, sa jag tar igen det lite pa nätterna sa att säga. Sömn är ju rätt överskattat.
 
Igar natt vet jag inte vad som hände. Jag vet att hon fick en flaska vid midnatt. Sedan vaknade jag vid 6-tiden. Är inte säker pa vad som hände däremellan. Det verkar konstigt att hon skulle ha sovit igenom 6 timmar eftersom det är bastuvarmt här och hon borde ha blivit törstig. A andra sidan kändes bysten synnerligen välfylld, sa det kanske inte hade varit nagon dränering där ända? Markus tror att jag har ammat henne i sömnen. Förvirringen är stor. Likasa spänningen. Vad kommer att ske inatt? Aterkommer med uppdatering... 
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar